FON-e1618162738834

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини є одним із механізмів забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами на належну освіту

Проводити комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини — одне із завдань діяльності інклюзивно-ресурсного центру.
Комплексне оцінювання проводять, аби:

  • визначити особливі освітні потреби дитини, зокрема й коефіцієнт інтелекту (IQ)
  • розробити відповідно до потенційних можливостей психофізичного розвитку дитини рекомендації про:
    • програми навчання
    • особливості організації психолого-педагогічної допомоги.

Ініціаторами комплексного психолого-педагогічного оцінювання можуть бути лише батьки дитини або її законні представники.

Зауважте!

Батьки/законні представники дитини:

  • звертаються до ІРЦ за шість місяців до початку навчального року
  • можуть перед проведенням комплексного оцінювання звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.

Комплексне оцінювання проводять фахівці ІРЦ:

  • безпосередньо в Центрі
  • за місцем навчання/проживання/перебування дитини.

Батьки/один із батьків обов’язково мають брати участь у комплексному оцінюванні.

Первинний прийом батьків дитини проводить психолог ІРЦ. Його головні завдання:

  • визначити дату й час проведення комплексного оцінювання
  • перевірити, чи батьки зібрали необхідні документи.

 

Документи, необхідні для комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини

Види документів

Назви документів

Примітки

ОБОВ’ЯЗКОВІ

  • документи, що посвідчують особу батьків

Ці документи батьки приносять із собою

  • свідоцтво про народження дитини
  • індивідуальна програма реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності)
  • форма первинної облікової документації № 112/0 «Історія розвитку дитини»
  • довідки від психіатра (за потреби)

Ці документи батьки заповнюють у Центрі

ДОДАТКОВІ

  • психолого-педагогічна характеристика дитини, яка:
    • містить дані про динаміку та якість засвоєння знань під час навчання
    • підготовлена відповідним педагогічним працівником
    • затверджена керівником закладу освіти

Можна додавати до заяви, якщо дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту

  • зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки
  • документи щодо додаткових обстежень дитини
  • попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки

Подають, якщо дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічна допомога

  • висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічної допомоги із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку

Напрями комплексного оцінювання

Комплексне психолого-педагогічне оцінювання розвитку дитини відбувається індивідуально за такими напрямами, як:

  • фізичний розвиток дитини
  • мовленнєвий розвиток дитини
  • когнітивна сфера дитини
  • емоційно-вольова сфера дитини
  • навчальна діяльність дитини.

Зауважте!

Максимальна тривалість комплексного оцінювання та оформлення висновку — 10 робочих днів.

Особливості проведення комплексного психолого-педагогічного оцінювання розвитку дитини

Напрям

Мета

Хто проводить

Де фіксують результати оцінювання

Оцінювання фізичного розвитку дитини

Визначення:

  • рівня загального розвитку дитини, його відповідності віковим нормам
  • рівня розвитку дрібної моторики
  • способу пересування тощо

Вчитель лікувальної фізкультури

Карта спостереження дитини

Оцінювання мовленнєвого розвитку дитини

Визначення:

  • рівня розвитку та використання вербальної (невербальної) мови
  • наявності/відсутності мовленнєвого порушення та його структури

Вчитель-логопед

Висновок про комплексну оцінку

Оцінювання когнітивної сфери дитини

Визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як:

  • сприйняття
  • пам’ять
  • мислення
  • уява
  • увага

Практичний психолог

Оцінювання емоційно-вольової сфери дитини

Виявлення:

  • здатності дитини до вольового зусилля
  • схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин

Оцінювання навчальної діяльності дитини

Визначення:

  • рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до навчальної програми
  • основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку

Вчитель-дефектолог

За потреби!

Фахівці ІРЦ оцінюють розвиток дитини за іншими напрямами, зокрема визначають:

  • рівень соціальної адаптації
  • особливості взаємовідносин з однолітками, дорослими.

Результати комплексного оцінювання:

  • оформлюють в електронному вигляді
  • зберігають в ІРЦ
  • є конфіденційними.

Для ознайомлення з результатами батьки мають подати до Центру письмове звернення.

Висновок про комплексну оцінку дитини

По закінченні комплексного оцінювання фахівці Центру організовують засідання, щоб:

Батьки дитини мають право:

  • взяти участь у засіданні
  • ознайомитися з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічної допомоги у закладах освіти (якщо дитина здобуває дошкільну чи загальну середню освіту).

Повторне комплексне оцінювання

Фахівці ІРЦ проводять повторне комплексне оцінювання у трьох випадках:

В інших випадках фахівці Центру забезпечують психолого-педагогічне супроводження такої дитини.

Батьки, які незгодні з висновком ІРЦ про комплексну оцінку їхньої дитини, можуть звернутися для проведення повторного комплексного оцінювання до республіканського, обласного, Києва та Севастополя психолого-педагогічного консиліуму.

Зауважте!

Постановою КМУ «Деякі питання створення ресурсних центрів підтримки інклюзивної освіти та інклюзивно-ресурсних центрів» від 22.08.2018 № 617 внесено зміни до Положення про інклюзивно-ресурсний центр

Догори